Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :درسا م
تاریخ:دوشنبه 27 آبان 1398-11:57 ق.ظ

شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانكاران حقوقی و حقیقی


تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران؛
نداشتن سوء پیشینه كیفری مؤثر؛
داشتن كارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی؛
عضویت در سازمان استان؛
نداشتن سابقه محرومیت، محكومیت یا ممنوعیت از فعالیت های پیمانكاری؛
عدم اشتغال به كار در شركتهای مشاوره و عدم عضویت در هیأت مدیره شركتها و مؤسسات مهندسین مشاوره فعال در رشته مرتبط با درخواست متقاضی برای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانكاران.
شرایط عمومی تشخیص صلاحیت پیمانكاران حقوقی:
شركت در سازمان ثبت شركتها به ثبت رسیده باشد؛
نداشتن محرومیت، محكومیت یا ممنوعیت از انجام كارهای پیمانكاری؛ • عضویت در سازمان استان؛
هیچكدام از شركاء یا مدیران شركت یا مؤسسه دارای سهام یا عضویت در هیأت مدیره شركتهای مهندسین مشاور عضو سازمان نباشند.
 نحوه تقاضای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانكاران حقیقی و حقوقی:
 متقاضی باید فرم تقاضای رتبه بندی خود را تكمیل و به همراه مدارك و مستندات به واحد رتبه بندی تحویل و رسید دریافت نماید.

یاد آوری: صحت مدارك ارائه شده از طرف متقاضی توسط كمیته استعلام می گردد.
 شاخص طبقه بندی پیمانكاران حقیقی:

طبقه حداقل امتیاز مورد نیاز
۱ ۱۳۰۰
۲ ۱۰۰۰
۳ ۷۵۰
۴ ۵۰۰
۵ ۳۰۰
شاخص رتبه بندی پیمانكاران حقوقی:

طبقه حداقل امتیاز مورد نیاز
۱ ۹۶۰۰
۲ ۸۳۰۰
۳ ۶۵۰۰
۴ ۴۹۰۰
۵ ۳۵۴۰
۶ ۲۰۷۰
۷ ۱۱۱۰
۸ ۵۱۰
حدود خدمات و وظایف پیمانكاران حقیقی و حقوقی:
اجرای طرحها و پروژه ها
۱- عملیات اجرایی

۲- مدیریت انجام عملیات اجرایی

نقشه برداری و ممیزی
گرایش رتبه بندی پیمانكاران حقیقی و حقوقی:
امور زراعی؛
امور باغبانی؛
امور جنگل؛
امور مرتع، آبخیزداری و بیابان زدائی؛
صنایع كشاورزی، چوب و كاغذ و مكانیزاسیون؛
شیلات و آبزیان، اجرای سایتهای پرورش آبزیان؛
نگهداری و فرآوری، درجه بندی و بسته بندی محصولات كشاورزی؛
بهسازی و اصلاح اراضی
احداث و راهبری تأسیسات آبیاری و زهكشی و آبیاری تحت فشار؛
ایجاد پارك، فضای سبز و نگهداری آن؛
دامپروری؛
امور گیاهپزشكی؛
خدمات آزمایشگاهی ( خاكشناسی- گیاهپزشكی)؛
آب و خاك و امور زیربنائی؛
محیط زیست طبیعی؛
ترویج و آموزش روستائیان و بهره برداران؛
یاد آوری (۱) : هر عضو حقیقی حداكثر در دو گرایش از گرایشهای فوق متناسب با رشته تحصیلی دانشگاهی خود و میزان سابقه کار      می تواند تقاضای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی نماید.

یادآوری (۲): هر عضو حقوقی می تواند حداكثر در ده گرایش از گرایشهای فوق با توجه به برخورداری از نیروی كارشناسی شاغل تمام وقت درخواست رتبه بندی نماید.

عوامل امتیاز آور پیمانكاران حقیقی:
سابقه کار مرتبط به صورت بیمه؛
قراردادهای انجام كار پیمانكاری؛
دوره های آموزشی؛
آزمون ادواری؛
یادآوری: هر عضو حقیقی برای تشخیص صلاحیت در طبقه پنج باید حداقل دارای دوسال سابقه کار مفید و موًثر تخصصی باشد یا دوره کارورزی سازمان نظام مهندسی را گذرانده باشد یا فوق لیسانس باشد.

عوامل امتیاز آور پیمانكاران حقوقی:
سابقه كار مفید و مرتبط مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره و پرسنل شاغل تمام وقت ؛
میزان كارهای انجام شده شركت؛
دارائیهای شركت (امكانات، تجهیزات، ماشین آلات و نقدینگی)
یاد آوری (۱) : ارائه تمامی مدارك و مستندات مرتبط به همراه فرم تقاضا ضروری است .

یادآوری (۲) : هر عضو حقوقی برای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی در رتبه هشت باید یك كارشناس با سابقه كار حداقل ۲ سال در گرایش مربوط داشته باشد.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :درسا م
تاریخ:چهارشنبه 22 آبان 1398-11:23 ق.ظ

رتبه بندی


رتبه بندی، یک نوع معیار در تشخیص صلاحیت و نوعی مقیاس گذاری جهت، تضمین کیفیت و کمیت شرکت های برتر در ارائه خدمات می باشد.
بخش های تفکیکی رتبه بندی شرکت ها:
۱- شرکت های پیمانی

۲- شرکت های مشاور
۳- شرکت های انفورماتیک
۴- شرکت های انبوه ساز
۵- شرکت های EPC

در زمینه ارتقا در رتبه بندی شرکت ها مبلغ مراودات مالی پانزده سال اخیر شرکت و اظهارنامه مالیاتی ان ها بسیار حائز اهمیت می باشد.شرکت های پیمانی توانایی دریافت رتبه بندی از ۱ تا ۵ را داشته و در این شرکت ها داشتن نیروهای مهندسی یکی از معیار های اصلی رتبه بندی محسوب می شود، اما در شرکت های مشاور، علاوه بر تعداد مهندسین، امکانات نرم افزاری هم جزئی از ملاک ها بوده و این شرکت ها توانایی دریافت رتبه بندی از ۱ تا ۳ را دارند.

رتبه بندی پیمانکاری
به میزان توانایی شرکت های پیمانکاری بر اساس تعداد کارکنان و سوابقشان، تجربه های کاری و توان مالی گفته می شود.
رشته های مختلف پیمانکاری در ائین نامه
انواع این رشته ها عبارت اند از:
۱- راه و ترابری
۲- ساختمان
۳- اب
۴- صنعت و معدن
۵- کشاورزی
۶- ارتباطات
۷- نیرو
۸- مرمت اثار باستانی
۹- نفت و گاز
۱۰- تاسیسات و تجهیزات
۱۱- کاوش های زمینی

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری
۱- ارائه کپی برابر اصل مدرک تحصیلی اعضای شرکت
۲- ارائه کپی برابر اصل مدرک ثبت شرکت
۳- ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی دارندگان سهام و هیئت مدیره
۴- ارائه اجاره نامه و یا سند مالکیت از دفتر مرکزی شرکت با توجه به روزنامه رسمی

نکته:
۱- مدارک مخصوص جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری در شرکت های سهام خاص عبارت است از : اساسنامه، اظهار نامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات در شرکت
۲- مدارک مخصوص جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری در شرکت هایبا مسئولیت محدود عبارت است از: اساسنامه، تقاضانامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت و شرکت نامه

مدارک لازم برای دریافت رتبه ۱ تا ۴ پیمانکاری
۱- ارائه کپی برابر اصل مدرک تحصیلی اعضای شرکت
۲- ارائه کپی برابر اصل مدرک ثبت شده در اداره ثبت اسناد شرکت
۳- ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی دارندگان سرمایه و اعضای هیئت مدیره

نکته:
۱- مدارک مخصوص جهت اخذ رتبه۱ تا ۴پیمانکاری در شرکت های سهام خاص عبارت است از: اظهار نامه، اساسنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییر در شرکت
۲- مدارک مخصوص جهت اخذ رتبه۱ تا ۴پیمانکاری در شرکت هایبا مسئولیت محدود عبارت است از: اساسنامه، شرکت نامه، تقاضا نامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات در شرکت

شرایط اخذ رتبه بندی در شرکت ها
اولین گام برای اخذ رتبه بندی، ثبت شرکت میباشد.
برای اخذ رتبه بندی بالا در شرکت ها حداقل مدرک تحصیلی نصف بیشتر اعضای ان باید کارشناسی باشد.
خوانده شدن رتبه بندی به این گونه است که ۱ بالاترین رتبه بوده و ۵ پائین ترین ان می باشد.

مزایای رتبه بندی
۱- شرکت های پیمانکاری باید برای شرکت در مناقضات دولتی دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری باشند.
۲- رتبه بندی شرکت ها در صنایع گوناگون باعث نمایان شدن وضعیت و نکات ضعف و قوت شرکت ها می باشد.
۳- از شرایط عقد قرارداد شرکت ها با سازمان های دولتی، رتبه بندی می باشد.

شرایط عمومی دریافت تعیین صلاحیت و گواهی رتبه شرکت
۱- شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها، ثبت شده باشد.
۲- مدیران در این شرکت ها نباید جزء کارمندان دولت باشند.
۳- سابقه کار هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت باید بر اساس جدول ۱-۷ ائین نامه باشد.
۴- شرکت در انجام فعالیت و امور مربوطه، هیچ محدودیت و یا محرومیتی نداشته باشد



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :درسا م
تاریخ:چهارشنبه 22 آبان 1398-11:22 ق.ظ

ایزو


ایزو (ISO) یا International Organization for Standardization به معنی سازمان بین‌المللی استانداردسازی می باشد.
ایزو در ایران ،اولین تشکیلات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاس‌ها در سال ۱۳۰۴ شمسی مطرح می‌شود. بعدها در سال ۱۳۳۲ با به وجود آمدن الزام برای نظارت بر محصولات وارداتی و صادراتی، ایجاد تشکیلاتی رسمی مورد توجه قرار گرفت.
بنیان اصلی تشکیلات سازمانی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به صورت اداره‌ای در اداره کل تجارت وقت به وجود می آید. در سال ۱۳۳۹ قانون تاسیس موسسه استاندارد تصویب می شود و موسسه کار خود را آغاز کرده، در همان سال به عضویت سازمان بین المللی استاندارد ISO درمی آید.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :درسا م
تاریخ:سه شنبه 21 آبان 1398-03:27 ب.ظ

بخشی از خدمات ثبت: _



ثبت انواع شرکت مؤسسات تجاری و همچنین مشاوره انتخاب نام شرکت ها
ثبت نام کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی جهت امور ثبت سفارش و واردات و صادرات کالا از کلیه مرزهای تجاری کشور.
ثبت شرکت در مناطق آزاد و همچنین دریافت مجوز فعالیت و کاملا معاف از مالیات.
تنظیم و ثبت انواع صورتجلسه تصمیمات و تغییرات شرکت ها اعم از: افزایش سرمایه، ورود و خروج سهامداران، تغییرات نام و آدرس شرکت ها و حتی انحلال.
دریافت انواع گواهینامه ایزو، مجوز تاسیس در شهرک های صنعتی، مجوز ای نماد و سایر مجوزهای لازم جهت پیشبرد کسب و کار مدیران محترم شرکت ها.
ثبت انواع برند و علامت تجاری توسط وکلای مجرب و حتی ثبت برندهایی که منجر به اخطار رد شده اند با مشاوره و استعلام رایگان قبل از ثبت.
مراحل ثبت شرکت
روند انجام کار ثبتی در موسسه  ثبت در سه مرحله زیر انجام می شود :




مرحله نخست: مشاوره اولیه
برای انجام هر کاری اولین قدم مشاوره می باشد که مشاوران حقوقی  ثبت به صورت تلفنی با شما ارتباط برقرار می کنند و نوع تجارت و نحوه عملکرد و اهدافتان را بررسی می کنند و بهترین راه موجود را به شما ارائه می دهند. در این بین به تمام سوالاتی که دارید پاسخ داده می شود و تمام ابهامات برطرف خواهد شد.

مرحله دوم: انعقاد قرارداد
عد از انجام مشاوره های لازم، قدم بعدی تنظیم و امضای قرارداد است که کارشناسان  ثبت با توجه به اهدافی که به مشاورین اعلام کردید راهی مؤسسه یا شرکت مورد نظر می شوند و امور مربوط به ثبت قرار داد را با نظر و نیاز شما تنظیم خواهند کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن و کمترین هزینه امور ثبتی شما انجام شود.

مرحله سوم: انجام خدمات
بعد از انعقاد قرارداد، تیم اداری  ثبت قرارداد را بررسی نموده و باتوجه به مدارک و با هماهنگی شما تغییراتی را روی آن انجام می دهند تا روند کاری شما به سرعت آغاز شود و مدارک مورد نظر به دست شما برسد. همچنین شما مشاوره و پشتیبانی رایگان را از این مؤسسه به صورت رایگان و به صورت دائم دریافت خواهید کرد.

درباره مؤسسه ثبت  

موسسه ثبت  با سال ها تجربه درخشان و موفق و با دارا بودن وکلای پایه یک، کارشناسان باتجربه، مشاورین فعال و نیروهای متخصص در زمینه های ثبت شرکت و موسسه، ثبت تعاونی و دانش بنیان، ثبت شرکت های مادر (هلدینگ)، تنظیم و ثبت صورتجلسات و تغییرات شرکت ها، ارزیابی و خرید و فروش شرکت ها، ثبت برند و علائم تجاری، ارزشگذاری و خرید و فروش برند و علائم تجاری، اخذ انواع استاندارد ایزو و کارت بازرگانی، ثبت اختراع و طرح های صنعتی، اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، امور مالی و حسابداری، اخذ کد اقتصادی و کد کارگاهی، رتبه بندی پیمانکاران و مشاورین، ثبت شرکت در مناطق آزاد، اخذ کارت بازرگانی مناطق آزاد و… توانسته است خدمات شایسته ای به مشتریان خود ارائه دهد و کارنامه ای موفق از خود به جا بگذارد. داشتن مکان معتبر و اداری، روزنامه رسمی، کد اقتصادی، گواهینامه ارزش افزوده و برند ثبت شده همگی نشان دهنده این است که شما با خیال راحت به ثبت  اعتماد نموده و خدمات ما را دریافت کنید.

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت، موضوعی است که به دلیل تفاوت در سرعت انجام کار و کیفیت خدمات تفاوت زیادی در موسسه های مختلف دارد. هر موسسه معمولا دستمزد ویژه خود را اعلام نموده و این میزان بسته به عواملی همچون سرعت ارسال پرونده به اداره، هزینه های پرداختی به وکیل، تجربه وکیل مربوطه و… تفاوت دارد. از جهت میزان سرمایه و همینطور نوع فعالیت، هزینه ثبت شرکت می تواند متفاوت باشد. برای آشنایی بیشتر و دریافت راهنمایی بابت ثبت شرکت، با ثبت  در تماس باشید. پس از تماس با موسسه و دریافت مشاوره کامل و استعلام ثبت شرکتبا موضوع مدنظر خود،می توانید مناسب ترین هزینه ثبت شرکت را از ما دریافت کنید. ضمنا هزینه کلی ثبت شرکت شامل ثبت شدن شرکت در اداره ثبت شرکت ها، پرداخت حق الثبت و صدور شماره ثبت و شناسه ملی می باشد. پس از ثبت شدن شرکت حتما بابت ثبت نام در اداره دارایی و دریافت کد اقتصادی و گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ثبت علامت تجاری شرکت خود با کارشناسان ما در تماس باشید.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :درسا م
تاریخ:سه شنبه 21 آبان 1398-03:01 ب.ظ

برند و علائم تجاریبرند و علائم تجاری


برند و علائم تجاری
برند و علائم تجاری قدمت ۴۰۰۰ ساله در مصر باستان دارند. همچنین صنعتگران چینی حدود ۲۰۰۰ سال پیش علائم خاص خود را بعنوان برند و علائم تجاری، داخل یک نیم دایره (و بعدها ربع) بر پشت ظرف چینی ساخته شده حک می کردند. با پیشرفت تجارت بین کشورها و اقوام مختلف در قرن ۱۲ نشانه های تجاری به تدریج بر روی کالاها و اسناد تجاری نیز نقش بستند و در سال ۱۳۶۳ میلادی به دستور شاه ادوارد سوم (پادشاه انگلستان) استفاده از برند و علائم تجاری برای برخی از تجار و صنعتگران اجباری گردید.

برند یا نام و نشان تجاری عبارت است از نام، عبارت، اصطلاح، علامت نشانه، نماد عدد، طرح یا ترکیبی از این ها که به منظور شناساندن محصولات و خدمات فروشندگان یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آن ها از محصولات شرکتهای رقیب استفاده می شوند و حق استفاده انحصاری نام و نشان تجاری فقط برای کسانی شناخته خواهد شد که آن را در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشند، که در این صورت چنانچه شخص دیگر از آن نام و نشان تجاری یا مشابه آن درخصوص کالای مورد نظر استفاده نماید تحت تعقیب کیفری و حقوقی قرار خواهد گرفت. این نظام به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که از کالاها و خدماتی که ماهیت و کیفیت آنها مورد نظرشان است و با آرم مخصوص مشخص شده‌اند، بهره بگیرند.

موسسه ثبت مفید با سابقه درخشان در زمینه ثبت انواع برند و علائم تجاری ، این افتخار را دارد که با بهره گیری از کارشناسان و وکلای مجرب ثبت برند مورد نظر شما را از ابتدا تا پایان کار در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

ضمنا جهت استعلام برند موردنظر خود که آیا قابلیت ثبت شدن دارد یا خیر، کافیست با ما تماس بگیرید. مشاورین ما منتظر پاسخگویی به شما هستند.

 



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو